Охлюви по бургундски

Рецептата е класическа и е френска, то си е ясно, но ние малко сме я побългарили, да е по-лесна за приготвяне. Досега не бях яла охлюви и ...

Рецептата е класическа и е френска, то си е ясно, но ние малко сме я побългарили, да е по-лесна за приготвяне. Досега не бях яла охлюви и това беше първата рецепта, която опитах. И разбира се им станах почитателка. Проблемът е, че не мога да ги приготвям, но Георги се справи майсторски. На мен ми дай всекидневните манджи, докато за по-изпипаните ястия, той е човека.

Малко пипкаво се приготвя. На нас ни трябваха 3 дена :) След един дъжд излязохме на разходка и си събрахме охлюви. Пламен участваше с голямо удоволствие и всеки охлюв, който вземеш за него беше голям. След това оставихме охлювите два дена в една кофа, за да се изчистят и ги проветрявахме редовно през това време. След това се измиват хубаво и се слагат за 10 минути във вряща вода.

След това се изважда всеки един охлюв и се почиства. Слагат се изчистените охлюви в подсолена вода и се варят час, час и половина. Колкото повече, толкова по-добре, стават по-крехки.



Прави се хомогенна смес от 250 г масло, 5-6 скилидки чесън, лук, магданоз, сол и черен пипер. Чесънът, лука и магданоза се нарязват на ситно и се смесват с маслото и подправките. Според оригиналната рецепта, във всяка черупка се слага по един охлюв и после се запечатва с тази смес. Пече се в загрята на 200° фурна около 5-10 минути, докато маслото започне да кипи. Ние за по-мързеливо сложихме охлювите директно в една тавичка и ги покрихме със сместа, като пак пекохме същото време.



Ароматът на охлюви с чесън и масло е невероятен, а вкусът на хляб натопен в соса може да те нахрани по-добре от всяко месо. Всеки път, когато имам удоволствието да ям охлюви, приготвени по тази рецепта си казвам, че французите си знаят работата и добре, че са достигнали тези рецепти и до нас. В България има още моменти, когато се смята, че охлювите са храна на по-бедните не са много предпочитани. Хапвали сме и панирани охлюви, които също стават много крехки и вкусни.



Според рецептата с охлювите е подходящо да се сервира бяло вино, но ние си ги хапвахме с бира. Наздраве и добър апетит!

You Might Also Like

11 comments

  1. Чудесни са станали. Не съм ги правила така, непременно ще ги пробвам. Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  2. Мерси Кате, ще се радвам да видя и твоя рецепта за охлюви. Определено са вкусно и разнообразно ястие, за което не се сещаме често.

    ОтговорИзтриване
  3. Леле, страхотно....! И аз все се каня да опитам тия гадини, ама все не набирам кураж....
    Поздрави и усмивки
    Пепеляшка

    ОтговорИзтриване
  4. Краси, аз няма да пробвам, защото още имам неприятни спомени от преди хиляди години, когато се бях натъпкала с огромно количество охлюви, та едва не умрях. :) Но малкия е супер сладък на тази снимка и животинките в мивката. Да са ви живи и здрави дечицата!

    ОтговорИзтриване
  5. Бравос! Впечатлена съм:)))Аз също обичам да хапвам охлюви обаче момента със сваряването май няма да мога да го понеса:)))Стела:-)

    ОтговорИзтриване
  6. Чакам следващия път да ме поканите и аз да опитам :))))
    Поздрави!
    Младен

    ОтговорИзтриване
  7. винаги стават все по хубави и по хубави,като седна в петък,кога е станало понеделник незнам

    ОтговорИзтриване
  8. Анонимен6 юни 2013 г., 18:03

    az jiveq v burgundiq, no ima edna podrobnost kato sastavki dobre ,no posle se palnqt v 4erupkite i se zapi4at v furnata

    ОтговорИзтриване
  9. Изглежда страхотно - мерси за рецептата!!!

    ОтговорИзтриване
  10. А може ли да се сварят в тенджера под налягане (автоклав)...1 час и половина минимум е доста време...

    ОтговорИзтриване
  11. Georgi Georgiev, незнайно защо чак сега виждам коментара, но нищо то скоро пак ще има охлюви :)

    Честно казано нямам никакъв опит с тенджера под налягане, нито за това ядене, нито за някое друго и не мога да дам отговор, но се надявам някой друг да се включии да сподели.

    ОтговорИзтриване