Един блог за всичко, което ме вълнува

Home Top Ad

Скоро не съм писала за книги, то май за нищо не съм, но като вляза в матрицата - работа, училището на децата и домакинстване и не ми се пра...

Книжарница на колела - Джени Колган


Скоро не съм писала за книги, то май за нищо не съм, но като вляза в матрицата - работа, училището на децата и домакинстване и не ми се прави нищо. За да напиша публикация имам нужда от подходящото настроение и вдъхновение, което почти винаги ми липсва вечер. Без книги обаче не оставам, те са ми най-голямата почивка и понякога бягство от ежедневието. От прочетеното през последните месеци, избрах да ви разкажа за "Книжарница на колела" от Джени Колган, издадена от издателство Слънце. Много е приятна за четене, авторката пише увлекателно и историята се разгръща като картина пред теб. Освен това се разказва за книги и Шотландия!!! - две от любимите ми неща, така че няма как да не ми хареса. А, когато на страница 85-та видях да се споменава и "Друговремец" почти бях убедена, че аз съм в ролята на главната героиня :)


Както споделих във фейсбук страничката ми, през март месец ни предстои пътуване до Шотландия, за което отдавна мечтая и в последно време поглъщам всичко свързано с тази прекрасна страна, която обичам още преди да съм я видяла на живо. Книгата не съм я търсила нарочно, сама попадна при мен и по страхотен начин описва красотата на хората и природата там. Селцето, където се развива действието звучи толкова приказно, че ми се поиска да го посетя, но за мое съжаление то се оказа съществуващо само във въображението на авторката. Убедена съм обаче, че ще видим други такива селца и хора при пътуването ни.

Историята накратко: главната героиня обожава книгите (като мен) и работи в библиотека, която обаче закриват. Няма много голям избор какво да прави от тук насетне, докато не решавам, макар и доста колебливо, че сега е точният момент да сбъдне мечтата си и да пътува с каравана, в която да продава книги. Покрай покупката на караваната попада в това прекрасно селце, за което ви споделих по-горе, запознава се с много хора, открива че внася радост в живота им с присъствието и книгите си и дори намира любовта в лицето на страхотен според описанието шотландец <3



Срамежливата и затворена в себе си Нина от началото на разказа в края на книгата е уверена, знаеща какво иска от живота, с много приятели, свободна, щастлива и влюбена. По пътя й разбира се има трудности, има сълзи, има мрачни дни и нощни влакове, но любовта към хората и книгите побеждава всичко. Някои от произведенията споменати в романа също не съществуват за мое голямо разочарование, толкова ми се искаше да прочета "Горе по покривите" например. Но пък съм доволна, че прочетох "Книжарница на колела". Тайно и аз си мечтая да пътувам по света с каравана, а една друга моя мечта включва да имам книжарница, което перфектно се е съчетало в направеното от Нина.

Супер много ми хареса книжката. Както казах увлекателно написана, чете се леко, действието те грабва, усмихва те и те натъжава и пак те усмихва и когато я затвориш си убеден, че добрата и подходяща книга може да реши всеки проблем. Затова не спирайте да четете и да сбъдвате мечтите си. Ще се радвам да ми препоръчате и други книги на авторката, не че ми пречи да ги прочета всичките :)

0 коментара: