Един блог за всичко, което ме вълнува

Home Top Ad

Вкъщи бял хляб ядат предимно децата и то на сандвичи. Възрастните предпочитаме пълнозърнест, хляб Фитнес или нещо такова уж по-здравословно....

Тутманик/баница от стар хляб

Вкъщи бял хляб ядат предимно децата и то на сандвичи. Възрастните предпочитаме пълнозърнест, хляб Фитнес или нещо такова уж по-здравословно. Когато ми остане стар хляб в 90% от случаите се превръща на пържени филийки, които се правят за закуска в неделя (съботните утрини са запазени за палачинките). Стар хляб ползвам и като правя кюфтета и това е. До сега не ми се е налагало да мисля какво да го правя, защото не ни е оставал.



Преди няколко дни комшиите ни почерпиха с питка, която хапнахме докато беше топла и после никой не посегна към нея. Децата бяха ваканция, ние ядохме извън къщи и питката изсъхна самотна в шкафа. Не обичам да хвърлям храна, на кучето нямаше как да я дам, затова реших да потърся рецепта, с която да я превърна в нещо годно за консумиране.

Рецептата, която пасна на ситуацията и продуктите, които имах, намерих в блога на Мария. Увеличих малко продуктите, защото тавата ми беше по-голяма и имах повече суха питка за оползотворяване. Общо взето карах на око без някакви пропорции и се получи чудесен резултат, от които всички похапнахме. Разбира се снимка на парчетата няма, не са фотогенични, а и бяха изядени бързо :)



Необходими продукти:

сух хляб, в моя случай суха питка, колкото събира тавичката ви
5-6 яйца
сирене
1/2 ч. ч. олио
1 кофичка кисело мляко
1 ч. л. сода бикарбонат

Приготвяне:

Тавичката се намазва и в нея се начупва на парченца (къшеи) хляба. Натрошава се обилно сиренце, колкото повече, толкова по-добре. Яйцата се разбиват, добавя се олиото + киселото мляко с предварително добавена в него сода. Залива се сухият хляб и се понатиска да поеме хубаво. Добре е даже да се остави да попие сместа поне за половин час. Пече се в предварително загряла на 180 градуса фурна. Когато се зачерви и изпече, може да се посипе с настърган кашкавал и да се метне за още малко. Сега ми хрумна, че при хляба също може да се добавят парченца кашкавал или топено сирене, шунка, салам, общо взето всичко от което е останало по-малко в хладилника и се чудите какво да го правите.

Да ви е сладко!

Ако съм ви била полезна и харесвате съдържанието, което публикувам, помогнете ми да стигне до повече хора - коментирайте, споделяйте, последвайте ме: facebook/instagram

0 коментара: