Един блог за всичко, което ме вълнува

Home Top Ad

Снимката не се получи много добре, но мисля че дава представа на каква вълна съм - разделно събиране на боклука. Чак се ядосвам, че не с...

Чист боклук



Снимката не се получи много добре, но мисля че дава представа на каква вълна съм - разделно събиране на боклука. Чак се ядосвам, че не съм започнала по-рано като виждам каква голяма част от отпадъците вкъщи могат да се рециклират. "Прогледнах" след като прочетох няколко статии в блога на Жюстин Томс и си поставих за цел и аз да пробвам. Дори взаимствах от нея идеята за голяма чанта, в която събирам всякакви пластмасови, хартиени, метални и стъклени (у нас те са най-малко, може би защото се използват повторно) отпадъци.

До сега сме ги хвърляли заедно с всичко останало и те наистина се превръщат в мръсен и непотребен боклук. Събирани разделно, те са чисти и напълно годни за рециклиране и повторна употреба. Ако се наложи изплаквам някое шише или опаковка от козметика, но всичко останало директно отива в чантата и спокойно може да се съхранява вкъщи без да мирише и да замърсява по какъвто и да било начин.

Пак от Smiling взех идеята и да си направя компост на терасата. На село си имахме (все още има) доста голям на двора, където изхвърляме всякакви отпадъци от градината. В града обаче имаме отпадъци само от кухнята, а сега през лятото те се оказаха достатъчно много, за да пълнят компостера ми + вестници, бамбукови четки за зъби и друго, което прочета, че е подходящо. За съжаление се появиха малки мушички в компостера, явно нещо не правя както трябва и ще се наложи да попрочета повече и да "поправя" нещо в него, за да гние както трябва.

Разделяйки отпадъците на чист боклук за рециклиране и на хранителни остатъци за компоста се оказа, че останалото не е толкова много, но разбира се винаги може още повече да се намали замърсяването, което оставяме след себе си.

Всеки може да изхвърля разделно и да рециклира! Пробвайте и вие!

0 коментара: